We're going to Ibiza.. without mommy

Gepubliceerd op 31 oktober 2018 om 17:31

Reizen is onze passie en lust, het liefste maken wij rondreizen buiten Europa. Toch vinden wij stedentripjes binnen Europa ook erg aantrekkelijk, een korte vlucht naar de zon of naar een stad waar veel te zien en doen is. Het enige waar wij verschillend over denken is het strand. Esther vindt het heerlijk om uren op het strand een boek te lezen, te luisteren naar de geluiden van de zee en ik vind het strand echt enorm saai. Juist nu ben ik degene die naar Ibiza gaat met Vajènn, de stad die bekend staat om de vele feestjes en strand. Waarom gaan wij dan juist naar Ibiza zal je denken?

Afgelopen meivakantie zouden wij naar Tel Aviv gaan, echter nam de onrust aan de Gaza- streek rond die periode enorm toe. Het is toch echt een verschil of je met of zonder kind(eren) op vakantie gaat en wij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van onze dochter. We besloten om tickets te boeken naar Dubai en onze tickets om te boeken naar een zonbestemming in september.. Ibiza! Een vader en dochter vakantie, want Esther moest helaas werken. Ik moet eerlijk bekennen erg sceptisch te zijn tegenover Ibiza vanwege de vele Nederlands, het alcoholgebruik en de vele stranden, maar ik heb me op sommige momenten toch laten verassen door dit eiland.

Tip 1: autohuren met of zonder creditcard

Op Ibiza is een huurauto onmisbaar . Bij vrijwel alle autoverhuurders heb je een creditcard nodig om te kunnen reserveren. Ten eerste omdat je hier vooraf mee moet boeken en ten tweede omdat er ter plekke een borg wordt gereserveerd op je creditcard. Gezien ik niet in het bezit ben van een eigen creditcard zijn we op zoek gegaan naar een andere oplossing en zo zijn we bij Sunnycars terecht gekomen. Je kunt hier bij de optie servicepakket ‘geen waarborg’ aanvinken en zodoende kun je een auto boeken zonder creditcard, ideaal!

Tip 2: kies een kindvriendelijk hotel

Bij het vliegveld hebben we de auto opgehaald en om met de auto naar ons Hotel Playasol Casa Terida te gaan. Een modern en hip hotel in een rustigere buurt van Ibiza, maar het allerbelangrijkste kindvriendelijk. Onze kamer lag gelegen op de begane verdieping, naast de kinderspeelplaats en het zwembad, beter kon niet! Nu heb ik vernomen dat de meeste hotels in Ibiza wel ingesteld zijn op families, maar dit is niet geheel onbelangrijk. Een andere mooie bijkomstigheid bij dit hotel was het halfpension wat erbij zat voor een hele leuke prijs. Normaliter boeken wij enkel het ontbijt erbij omdat dit lekker makkelijk is en is onze ervaring dat het avondeten in hotels vaak eentonig en niet zo vers en lekker is. Ditmaal was het anders, elke avond was er volop keus dus heb ik genoten van verschillende vissoorten, vlees e.d. Ook het ontbijt was luxer dan bij menig andere hotels.

Tip 3: zoek vooraf uit wat je wilt gaan bezichtigen

Nadat we de spullen op de kamer gezet hadden zijn we gelijk Ibiza gaan verkennen. Voorafgaand had ik op internet al op gezocht wat de leukste bezienswaardigheden, dit bespaard tijd en des te meer kun je zien, dus daar gingen we.

Op onze eerste dag zijn we naar Es Vedra gereden, dit is een rotspartij van 400 meter hoog. De rots bestaat uit kalksteen en een hoge concentratie metalen en mineralen wat een enorm magnetisch veld uit straalt. Ik moet eerlijk bekennen dat het uitzicht hier adembenemend mooi was en dat we de volgende dag bij zonsondergang nogmaals terug zijn gegaan. Dit laatste is dan ook zeker een aanrader!

Later op de dag zijn we over de Boulevard gelopen en even naar het strand geweest. Ondanks ik hier niets om geef, zal ik me ook moeten aanpassen aan Vajènn en de foto opdrachten die ik van Esther mee gekregen heb ;)

Op de tweede dag zijn we naar Ibiza stad en Oldtown gereden. De oude stad van Ibiza bestaat uit een boven- en een benedenstad. In de bovenstad, de Dalt Vila, zijn vele bezienswaardigheden te vinden. Even ver weg van alle dronken mensen en stranden.

Op de derde dag bezoeken we de Es Pou des Lleo,, een typisch Ibiziaans baaitje met een relatief klein zandstrand. Stiekem wel een mooi een stukje om af te koelen en te genieten van het uitzicht over de stad.

Op de laatste dag rijden we naar de Puig des Molins, een ondergrotse graftombes maar dit blijkt helaas privé terrein te zijn dus rijden we nog naar de Hippiemarkt. Leuk voor vrouwen, maar niets voor mij als man zijnde.

Conclusie: Ibiza is alles meegevallen. Het aantal dagen (4) dat wij er waren was lang genoeg, want we hebben het hele eiland gezien en gedaan wat we konden doen. Ook de kosten in september is me meegevallen, maar één keer is wat mij betreft genoeg.